בצל המלחמה: כ- 2000 חסידים הגיעו לאומן לשבת חנוכה

    נתי קאליש No Comments on בצל המלחמה: כ- 2000 חסידים הגיעו לאומן לשבת חנוכה

    למעלה מ 2000 חסידי ברסלב מרחבי הארץ והעולם עשו את הדרך המפרכת לאומן שבאוקראינה וזכו לשהות בציונו של רבי נחמן מברסלב זיע"א בשבת חנוכה | תיעוד

    9:30
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שאין עסקה היא בגלל חמאס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המלחמה שפרצה באוקראינה לפני 10 חודשים מעמידה שוב ושוב בפני חסידי ברסלב אתגרים חדשים, שלמרות הקשיים ממשיכים ומתעקשים לבוא בזמני הקיבוץ כראש השנה, שבת חנוכה ראש חודש ניסן וחג השבועות ולהתפלל בקברו של רבי נחמן מברסלב.

    בעקבות המלחמה שדות התעופה בכל רחבי אוקראינה יצאו מכלל פעילות מה שמחייב את הבאים לאומן לטוס דרך מדינות להם יש גבול משותף עם אוקראינה כדוגמת מולדובה, פולין ורומניה ומהם להמשיך עד אומן באמצעות כלי רכב ואוטובוסים.

    במהלך החודשיים האחרונים אוקראינה סובלת קשות ממשבר אנרגיה חמור, הרוסים פוגעים שוב ושוב במתקני תשתית החשמל מה שגורם להפסקות והקצבות חשמל.

    בתי המלון והאכסניות הסמוכות לקברו של רבי נחמן מברסלב נערכו למצב והם עושים שימוש במחוללי חשמל (גנרטורים) על מנת לתת אספקת חשמל סדירה לאורחים.

    יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון מסר כי "במהלך השבת הופעל מחולל חשמל (גנרטור) שהותקן בשבועות האחרונים סמוך לקבר כדי לתת אספקת חשמל יציבה ללא הפסקות בהיכל הציון הקדוש. במהלך השבת פעלו במתחם הציון מערכות חימום כדי להתגבר על מזג האוויר הקריר באומן".

    גבאי הציון הרב נתן צמח מספר כי "ציבור גדול מאוד הגיע לשבת לאומן, הוא מוסיף כי היתה שבת של התעלות ושמחה רבה בקרב הבאים. בליל שבת ובמהלך יום השבת התקיימו עשרות מנייני תפילה במתחמים השונים בציון רבי נחמן זיע"א".

    אחד מחסידי ברסלב שהגיעו לאומן לשבת חנוכה נשאל מדוע הוא עשה את כל המסע והאם הוא לא חשש מהמלחמה. לדבריו, "הדרך לאומן אכן הייתה ארוכה ומתישה, אבל כל זה שווה כדי לזכות להגיע לקברו של רבי נחמן".

    הוא הוסיף וציין: "אומן הופגזה רק ביום הראשון של המלחמה ומאז לא התקיימו באזור פעולות לחימה, אזור אומן נחשב כמקום שקט ובטוח מאוד. הנסיעות לאומן והמדינות הסמוכות ממערב אוקראינה רחוקות מאוד מאזורי הלחימה ואין שום פעילות צבאית בכל האזורים האלו".

    "הגענו ערוכים ומוכנים עם ביגוד מתאים מכיוון בשנים שעברו בשבת חנוכה הטמפרטורות ירדו עד ל -15 אבל השנה בחסדי השם עלינו, המזג אוויר באומן הוא נוח יחסית ונע בין -1 בלילה ל+3 במהלך היום כך שהמצב הוא בהחלט טוב, כך שגם בשעות בהם לא היה חשמל לא הייתה התמודדות חריגה" סיפר.

    הדלקת נרות חנוכה במוצאי שבת בקברו של רבי נחמן מברסלב:

    video
    play-sharp-fill

    הריקודים במוצאי שבת בציון:

    video
    play-sharp-fill


    0 תגובות